انتشار نسخه‌ی جدید گاد آو وار روی کامپیوتر و حواشی زیادش

انتشار نسخه‌ی جدید گاد آو وار روی کامپیوتر و حواشی زیادش

بازی God of War Ragnarök بالاخره روی PC عرضه شد و هرچند خود بازی مشکلات کمی داره، امتیاز “Mixed” یا همون متوسط رو از کاربران استیم دریافت کرده، و ظاهرا بیشتر شکایت‌ها به خاطر نیاز به حساب کاربری شبکه پلی‌استیشن (PSN) هست.

سونی از قبل روی صفحه استیم بازی اعلام کرده بود که برای تجربه این شاهکار ساخته استودیو Santa Monica، داشتن یک حساب PSN ضروریه. اما به نظر می‌رسه این اطلاع‌رسانی مانع از انتقادات و بازخوردهای منفی کاربران نسبت به این سیاست نشده و خیلیا دارن از سیاست نیاز به اکانت PSN برای بازی کردن بازی سینگل پلیری مثل گاد آو وار رگناروک انتقاد می‌کنن.

یکی از نظرات منفی توی استیم که توسط کاربری ثبت شده که بعد از ۲۰ دقیقه بازی، درخواست ریفاند کرده، مستقیماً به نیاز PSN اشاره کرده: «می‌دونستم که باید حساب PSN بسازم و آمادگی این کار رو داشتم، تا اینکه با واقعیتش روبه‌رو شدم. برای ساکنین بریتانیا حداقل، باید شماره موبایل رو وارد کنید تا سن‌تون تأیید بشه، و اگه پیامکی دریافت نکنید (که برای من نیومد)، تنها راه‌حل اینه که عکس صورت یا مدرک شناسایی رسمی رو برای یک وب‌سایت ثالث ارسال کنید. اگه با این قضیه مشکلی ندارید، بفرمایید ادامه بدید.»

نیاز به اکانت PSN برای بازی کردن نسخه‌ی PC بازیای پلی استیشن بحث جدیدی نیست و با عرضه بازی Helldivers 2 روی پلتفرم PC و PS5 سر زبون‌ها افتاد. Helldivers 2 هم از سوی کاربران استیم با موجی از بازخوردهای منفی مواجه شد و در نهایت، سونی عقب‌نشینی کرد و این الزام رو برای Helldivers 2 برداشت، اما بازی همچنان در بسیاری از کشورهایی که PSN ندارند، عرضه نشده و غیر قابل دسترسه. همین مشکل هم برای تمام بازی‌های سونی روی PC وجود داره، به همین دلیل God of War Ragnarök هم توی بیش از ۱۰۰ کشور روی PC در دسترس نیست.

به نظر نمی‌رسه سونی برای نسخه‌ی جدید گاد آو وار دوباره تغییر موضع بده، به همین خاطر احتمالش زیاده که این بازی همچنان با نظرات منفی کاربرای استیم دست و پنجه نرم کنه. در مورد محبوبیت بازی هم، آمار استیم نشون می‌ده که در زمان انتشار این مقاله، حدودا 30 هزار نفر همزمان مشغول بازی بودن. این رقم به‌طور قابل‌توجهی کمتر از ماکزیمم تعداد بازیکن 73 هزار نفری نسخه اول GOW روی PC هست.

God of War Ragnarök ادامه داستان‌های کریتوس و پسر نوجوانش، آتریوس، هست و واقعا حیفه که این حواشی روی کیفیت بسیار بالای بازی سایه انداخته. نسخه‌ی جدید گاد اف وار هنگام عرضه مورد تحسین زیادی قرار گرفت و میانگین نمرات 94 رو کسب کرد اما حالا نسخه‌ی PC بازی به خاطر مشکلاتی که بالاتر گفتیم نتونسته به محبوبیتی که شایسته‌ی این عنوانه دست پیدا کنه.

اگه از طرفدارای بازی God of War و کریتوس هستی قطعا دوست داری علاقه‌ات به این سری بازی محبوب رو به همه نشون بدی. پوشیدن لباس بازی محبوبت یکی از بهترین راه‌ها برای نمایش علاقه‌ات به بازی و داشتن یه استایل کول و خاصه. پیشنهاد می‌کنیم حتما یه سر به کالکشن جذاب تیشرت، سوییشرت و هودی گاد آو وار بزنی.

برای مشاهده‌ی کالکشن بازی گاد آو وار (God of War) روی دکمه کلیک یا تاچ کنید
محصولات مرتبط
پاسخ دهید