پیش نمایش اسسینز کرید شدوز

پیش نمایش اسسینز کرید شدوز

پیش نمایش اسسینز کرید شدوز باید بگیم وقتی که کل فرنچایز شما درباره قاتل‌های مخفی که توی سایه‌ها پنهان می‌شن و از ساختمون‌ها بالا می‌رن باشه، اصلاً عجیب نیست که طرفدارها سال‌ها درخواست یه قهرمان نینجا داشته باشن. Assassin’s Creed Shadows (اسسینز کرید شدوز) این خواسته رو برآورده می‌کنه و حتی فراتر می‌ره، چون یه قهرمان دوم به اسم یاسوکه سامورایی رو هم معرفی می‌کنه. یاسوکه، یه شخصیت تاریخی قابل بازی (اولین بار توی این سری) است و روشش خیلی با قهرمان شینوبی، نائوئه، فرق داره که اینو توی نمایش تازه‌ی بازی به وضوح دیدیم دیدیم.

نمایش با ورود یاسوکه به یه شهر شروع می‌شه که سریعاً همه توجه‌ها رو به خودش جلب می‌کنه. زره پر زرق و برقش و قد بلندش اون رو از بقیه متمایز می‌کنه. سازنده‌ها توضیح می‌دن که یاسوکه نمی‌تونه از تکنیک‌های مخفی‌کاری اجتماعی استفاده کنه و نمی‌تونه مثل نائوئه یا بقیه قاتل‌ها از ساختمون‌ها بالا بره. ولی یاسوکه اصلاً بی‌دست و پا نیست.

یه زن از یاسوکه درخواست کمک می‌کنه تا با یه گروه محلی که جامعه رو به شدت مالیات می‌ده، برخورد کنه. یاسوکه بدون معطلی قبول می‌کنه. به جای اینکه یه نشانگر روی صفحه بهت بگه کجا بری، یه لیست از سرنخ‌های مکان هدف ظاهر می‌شه و یاسوکه به آرومی به منطقه درست می‌ره. به محض دیدن سامورایی فاسد، یه نگهبان به یاسوکه می‌گه که بره. بدون اینکه تلاش کنه نیتش رو پنهان کنه، یاسوکه کنابو، یه چماق بزرگ میخ‌دارش رو بیرون می‌کشه و وارد مبارزه می‌شه. ضربات قویش یه دشمن رو سر می‌بره و یکی دیگه رو له می‌کنه، هر دشمنی با چند ضربه کشته می‌شه. قدرت یاسوکه انقدر زیاده که بازیکن دموی ما به طور تصادفی یه غیرنظامی رو با ضربه‌ای قوی می‌زنه. یادداشت ذهنی می‌کنم که موقع انجام این مأموریت بیشتر حواسم به اطرافم باشه.

بعد از تغییر به کاتانا و کشتن رئیس سامورایی توی یه دوئل یک‌به‌یک، سازنده‌ها ما رو با یه انتخاب مواجه می‌کنن. دایمیو، یه مقام رسمی که این سامورایی فاسد بهش گزارش می‌داد، هم باید کشته بشه و تماشاگران ارائه باید رأی بدن که کدوم شخصیت رو می‌خوان ببینن. بعد از دیدن توانایی‌های یاسوکه، به اتفاق آرا به نائوئه رأی می‌دیم.

نائوئه شبانه وارد محوطه قلعه می‌شه، در تاریکی و باران پنهان شده. سبک بازی اون بیشتر با عناصر سنتی سری هماهنگی داره، با پارکور و پنهان‌کاری. با استفاده از قلاب به شاخه درختی می‌پره و به طور بی‌صدا پایین می‌افته تا یه نگهبان رو بکشه و بعد از توی علف‌های نزدیک می‌خزه. اگرچه شب هست، اما منطقه توسط فانوس‌های کاغذی خوب روشن شده. نائوئه از کونای خودش برای خاموش کردن شعله‌ها استفاده می‌کنه و اهداف خودش رو منحرف می‌کنه و دسترسی اون رو آسون‌تر می‌کنه. در طول مأموریتش، خیلی از فانوس‌ها خاموش می‌شن – اول “شدو” یه عنوان عادی به نظر می‌رسید، اما با دیدن تعامل بازیکن با منابع نور، نامش کاملاً مناسب هست.

وقتی نائوئه به دایمیو می‌رسه، دور استخر کم‌عمقی که کنار آن ایستاده می‌چرخه. خودش رو توی آب فرو می‌بره و ازش به عنوان پوشش استفاده می‌کنه و منتظر می‌مونه، سپس یه نی بیرون میاره تا به عنوان یه اسنورکل بداهه استفاده کنه. دایمیو هرگز نمی‌بیندش و با یه ضربه تیغه‌‌ی هیدن بلید کشته می‌شه.

نمایش با یه دور دیگه از هر شخصیت توی قلعه به پایان می‌رسه، نشون می‌ده که رویکرد مستقیم یاسوکه و مسیر روزانه نائوئه چطوریه. سلاح‌های جدیدی معرفی می‌شن (یاسوکه یه تفنگ داره، نائوئه یه سلاح زنجیره‌ای به نام کوساریگاما داره)، توانایی‌های پر زرق و برق سلاح و تعداد زیادی از ترورها، که خوب تفاوت‌های بین این دو شخصیت رو نشون می‌ده.

ما هم مثل شما بی‌صبرانه منتظریم که هر دو شخصیت رو وقتی بازی اواخر امسال عرضه می‌شه، امتحان کنیم و ببینیم یوبی سافت این بار میتونه اسسینز کرید (Assassin’s Creed) رو به دوران اوجش برگردونه یا نه. راستی ما کلی هودی، سوییشرت و تیشرت اسسینز کرید جذاب داریم که طرح Assassin’s Creed Shadows هم بهشون اضافه شده و پیشنهاد می‌کنیم حتما به کالکشن جذابش سر بزنید!

برای مشاهده‌ی کالکشن اسسینز کرید (Assassin’s Creed) روی دکمه کلیک یا تاچ کنید
محصولات مرتبط
پاسخ دهید